Censi & Ferrari SA en consortium a remporté deux importants chantiers de génie civil sur la route cantonale qui mène de Grono à Buseno dans la vallée de Calanca. Les travaux à effectuer se concentrent principalement sur l’amélioration du domaine routier (élargissement), l’assainissement des infrastructures (canalisations routières et gouttières) et le retrait/remplacement de la couche de fondation routière qui laissera place à la pose du nouveau revêtement de sol. L’élargissement du domaine routier se fait par la découpe et la démolition d’une partie du mur de contreventement en aval, en réalisant par la suite des plateaux. La route cantonale est praticable dans un seul sens de circulation et est gérée par des feux de circulation placés sur la chaussée. Les chantiers ont débuté début juin 2017 et devraient être achevés d’ici la fin de l’année en cours.
This shortage is being seen in both the airline and the cargo industries. With such a small pool of applicants to choose from, these two sectors are battling to get the most qualified available candidates. Many pilots are increasingly being wooed to get behind the controls of passenger planes over cargo flights—frankly, it’s tough to compete with jobs perks like fixed schedules and free flights for your family across the world.
This is no anecdotal pilot shortage, either—the same problems are found on a global scale, with Boeing estimating an incredible shortage of 790,000 or more pilots across the world over the next two decades. In the shorter term, the domestic industry can expect more than 8,000 unfilled vacancies per year by 2020, and five years later that number could be higher than 12,000 pilot-less flights in need of help. This spells trouble for your supply chain because even if you don’t personally rely on flight to get items delivered, chances are at least one of your key suppliers does.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.” Tomas Reuss