Die Gotthard-Arge, bestehend aus den Firmen Fratelli Censi SA und Ennio Ferrari SA, wurde von der SBB SA mit einigen vorbereitende Arbeiten für die Erneuerung des Oberbaus im Gotthardtunnel beauftragt. Das Projekt sieht die Öffnung der Kabelpritschen, die Verlegung der Kabel in Futterrohre, den Abbruch und die Entsorgung der alten Kabelpritschen samt Abdeckungen und die endgültige Verlegung der neuen Kabelpritschen vor. Die Arbeiten erfolgen durchgehend im Tunnel. Auf einer geplanten Länge von 7,5 km werden die alten Kabelpritschen abmontiert und an der Wand verankerte Futterrohre verlegt. Die neuen Kabelpritschen sollen dagegen auf einer Gesamtlänge von etwa 15 km verlegt werden. Die Arge geht davon aus, die Arbeiten im Jahr 2020 abzuschliessen.
This shortage is being seen in both the airline and the cargo industries. With such a small pool of applicants to choose from, these two sectors are battling to get the most qualified available candidates. Many pilots are increasingly being wooed to get behind the controls of passenger planes over cargo flights—frankly, it’s tough to compete with jobs perks like fixed schedules and free flights for your family across the world.
This is no anecdotal pilot shortage, either—the same problems are found on a global scale, with Boeing estimating an incredible shortage of 790,000 or more pilots across the world over the next two decades. In the shorter term, the domestic industry can expect more than 8,000 unfilled vacancies per year by 2020, and five years later that number could be higher than 12,000 pilot-less flights in need of help. This spells trouble for your supply chain because even if you don’t personally rely on flight to get items delivered, chances are at least one of your key suppliers does.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.” Tomas Reuss