Die Arge Censi & Ferrari SA hat den Zuschlag für zwei bedeutende Tiefbauprojekte an der Kantonsstrasse von Grono nach Buseno im Calanca-Tal erhalten. Die Arbeiten betreffen vor allem die Fahrbahnverbreiterung, die Sanierung der Strassenkanalisation und der Abflussschächte sowie die Entfernung/den Austausch des Strassenunterbaus für den Einbau des neuen Fahrbahnbelags. Die Erweiterung der Fahrbahn erfolgt, indem ein Teil der talseitigen Stützmauer abgetragen und anschliessend Winkelstützwände gebaut werden. Da die Kantonsstrasse nur einspurig befahrbar ist, wird der Verkehr über eine Baustellenampel geregelt. Die Bauarbeiten wurden Anfang Juni 2017 begonnen und werden voraussichtlich bis Ende dieses Jahres abgeschlossen sein.
This shortage is being seen in both the airline and the cargo industries. With such a small pool of applicants to choose from, these two sectors are battling to get the most qualified available candidates. Many pilots are increasingly being wooed to get behind the controls of passenger planes over cargo flights—frankly, it’s tough to compete with jobs perks like fixed schedules and free flights for your family across the world.
This is no anecdotal pilot shortage, either—the same problems are found on a global scale, with Boeing estimating an incredible shortage of 790,000 or more pilots across the world over the next two decades. In the shorter term, the domestic industry can expect more than 8,000 unfilled vacancies per year by 2020, and five years later that number could be higher than 12,000 pilot-less flights in need of help. This spells trouble for your supply chain because even if you don’t personally rely on flight to get items delivered, chances are at least one of your key suppliers does.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.” Tomas Reuss