Le consortium Gottardo (Gotthard), composé des sociétés Fratelli Censi SA et Ennio Ferrari SA, a été mandaté par la CFF SA pour des travaux préparatoires en vue du renouvellement de l’armement ferroviaire dans le tunnel du Gotthard. Le projet prévoit les prestations d’ouverture des canaux de câbles, le déplacement des câbles dans des fourreaux de protection, la démolition et l’élimination des anciens canaux de câbles, couvertures comprises, avec la pose finale du nouveau canal de câbles. Les interventions se déroulent entièrement dans les tunnels pour une longueur prévue de 7.5 km pour la démolition des canaux de câbles et la pose de fourreaux de protection ancrés au parement. La pose des nouveaux canaux de câbles quant à elle est prévue sur la longueur totale du tunnel pour environ 15 km. Le consortium prévoit d’achever ses interventions courant 2020.
This shortage is being seen in both the airline and the cargo industries. With such a small pool of applicants to choose from, these two sectors are battling to get the most qualified available candidates. Many pilots are increasingly being wooed to get behind the controls of passenger planes over cargo flights—frankly, it’s tough to compete with jobs perks like fixed schedules and free flights for your family across the world.
This is no anecdotal pilot shortage, either—the same problems are found on a global scale, with Boeing estimating an incredible shortage of 790,000 or more pilots across the world over the next two decades. In the shorter term, the domestic industry can expect more than 8,000 unfilled vacancies per year by 2020, and five years later that number could be higher than 12,000 pilot-less flights in need of help. This spells trouble for your supply chain because even if you don’t personally rely on flight to get items delivered, chances are at least one of your key suppliers does.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.” Tomas Reuss